week tegen voedselverspilling: dag 5




Het thema van vandaag verraste me even: aardappelen.
Ik had ze er gisteren, bij de groentes al bijgerekend.
Maar goed: aardappelen dus.
Van de de laatste 3maakte ik, na een tip van één van jullie,
een aardappelsoepje en sneed tenslotte 
twee verdwaalde tomaten klein en voegde ze toe.

Heerlijk!
            


Ik vond ook nog een paar andere verdwaalde gasten in de koelkast.

Deze. 



Help!
Ik kan me natuurlijk allerlei gebak voorstellen waarin deze een plek kunnen krijgen.
Maar daarvoor moet ik veel andere spullen in huis halen.
Als dit nu echt 'left-overs' zijn, een restantje, 
iets waar je misschien met een minimum
aan andere ingrediënten nog wat van zou kunnen maken,
wat zouden jullie er dan mee doen? 

Een aanvullend inzicht 

Tot niet zo heel lang geleden hadden deze bakjes een dekseltje, 
om uitdrogen te voorkomen.
Nu zit er, in het kader van plasticreductie, enkel een folietje op.

Conclusie:
Waar had ik deze ook al weer gelaten? 





 

Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)