week tegen de voedselverspilling dag 2

 




Deze tweede dag gaat over zuivel.

Net zoals de broodtrommel me aan mijn jeugd deed denken,
doet deze dat ook:





Ikzelf heb deze nooit in het assortiment gehad.
In mijn studentenleven leerde ik het laatste beetje yoghurt
op deze manier uit het pak te halen.
En sindsdien doe ik het zo.



Wat is dan nieuw?

Wel: dat je melk en yoghurt kan invriezen! 
Dat wist ik niet. 

En ook (eindelijk dringt het tot me door):
het verschil tussen TGT en THT op je eten.
Bij de eerste (te gebruiken tot) kan je er beter niet meer aan beginnen bij deze datum.
Bij de  tweede afkorting (ten minste houdbaar tot)kan je de fles of het pak openen,
en mag je je laten leiden door je zintuigen als je bepaalt of je het (nog) kan opeten.

Ook dat verschilt eigenlijk niet veel
van hoe ik het van mijn ouders leerde.

Zou de zuinigheid van vroeger
nu een hoger doel hebben?  










Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)