samen tegen voedsel verspilling deel 3



Dag 3: groenten.

Doe je groentenla eens open. was de opdracht.

Het grootste probleem dat ik daar tegen kwam, heette ui.
Ik leerde meteen: die hoeven niet in de groentenla.
Maar waar dan?
Op een donkere, koele plek.
Vroeger lagen ze in de schuur.
Of in de gangkast.
Maar die heb ik geen van beide.
Ze zouden nu liggen in een kamer van 26C 

Goed, uien in de groenten-la. 
Sommigen liggen daar al een tijdje. 



Ik vind ook nog een paar losse aardappelen
die prima aanvoelen.

Ja, ja, ik weet het.
Het is hetzelfde probleem.
Ik heb geen schuur,
geen gangkast.
Waar moet ik die buiten de koelkast laten?

Dat is het voor vandaag.

Inmiddels is het een uurtje later.
En staat deze klaar voor vanavond: 



Nu die aardappelen nog.

Ik kan ze natuurlijk bakken.
Maar misschien heb jij een idee voor aardappelen
en zo min mogelijk andere ingrediënten (anders heb ik daar weer restjes van).

Laat je het me weten? 





 



Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)