wat mijn jaarwoord me bracht: sterk worden

 

Sterk worden 



In elk woord zit een vogel

met opgevouwen vleugels
die wacht op de adem van de lezer

(Marc Ouassin)


V.  schrijft:  'ik ben student. 
Toen ik dit woord koos, moest ik een heleboel keuzes maken 
en dat was dikke vette stress. 
Ik wist echt niet wat ik moest kiezen. 
Daarom nam ik 'sterk worden'. 

In het begin heb ik er vaak aan gedacht. 
We kregen ook nog een conflict met de huurbaas 
die ons uit dit huis wilde hebben. 
Toen dacht ik: 'we moeten hulp hebben om hier sterk in te staan.

Maar weet je: pas toen ik een presentatie hield 
waar ik heel veel enthousiaste reacties op kreeg, 
toen dacht ik: 'ik kan iets. Het maakt andere mensen enthousiast!' 
Toen voelde ik een kracht die ik nooit zo gevoeld had.
Vooral ook omdat ik zelf helemaal niet zo blij was met die presentatie. 

Door de lockdown had ik verder best veel tijd. 
Ik heb allerlei nieuwe hobby's gekregen. 
Ik had nooit gedacht dat ik het prutsen aan wielrennersfietsen 
leuk zou vinden of leren 3d printen bijv. 
Maar dat ben ik nu allemaal gaan doen. 
  
De belangrijkste ontdekking is wel:  'ik ben meer dan waarvoor ik leer.' 
Ja, dat is de oogst van mijn jaar.
'Ik ben meer dan waarvoor ik leer.'

Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)