trage vragen Q&A

Op woensdag 5 februari houd ik een workshop trage vragen
Misschien is het iets voor jou


Wat zijn trage vragen?
Trage vragen zijn vragen die in je leven opduiken en waar je niet zomaar een antwoord op hebt. Voorbeelden zijn:  'Doe ik wat ik moet doen?' ‘Ben ik mezelf in deze relatie?'‘Hoe kan ik leven met dit verdriet?’ ‘Hoe geef ik mezelf of een ander een nieuwe kans?’ 'Waar ben ik thuis?' 'Wat zijn mijn grenzen?'


Wat gaan we doen?
Je wordt uitgenodigd 3x een kleine tekening te maken over jouw vraag. Daarna volgt een kleine schrijfopdracht. Denk niet dat je prachtig moet kunnen tekenen of schrijven: een tekening met rondjes en kruisjes voldoet ook prima.  Je hoeft de tekening ook niet te laten zien of uit het geschrevene voor te lezen. Het merendeel van de tijd van deze workshop werk je zelf aan je eigen vraag onder mijn begeleiding. 

Wat moet ik delen in de groep?
Je wordt uitgenodigd je vraag te laten klinken en die heel kort toe te lichten. Er vinden geen lange, diepzinnige gesprekken over plaats. Je wordt ook uitgenodigd te delen wat je uit deze workshop zal meenemen. 

Welke sfeer zal de workshop hebben? 
Ik hoop een veilige en toegewijde sfeer waarin we ons kunnen oefenen in het luisteren naar onze eigen, trage vraag, zonder het antwoord te weten of te willen forceren. 

Waar komt de inspiratie voor deze workshop vandaan?
Van het gedicht van Rilke dat onderaan mijn vorige post over dit onderwerp stond.  Een belangrijke zin uit dat gedicht is: men moet geduld hebben met onopgeloste zaken in het hart en proberen de vragen zelf te koesteren als gesloten kamers. Het komt erop aan alles te leven. Als je de vragen leeft, leef je misschien, langzaam maar zeker, op een goede dag, het antwoord tegemoet. 

Wat levert de workshop me op? 
Mijn grote hoop is: een nieuw inzicht in je vraag. Een onverwacht perspectief waarmee je verder kunt. 
In ieder geval weet ik uit ervaring hoezeer een mens groeit in mens-zijn wanneer er aandacht is voor wat in je binnenste leeft. 


Eigenlijk zegt het plaatje bovenaan de post genoeg over wat de workshop met je kan doen. 

Zin in? Geef je dan op via de link helemaal bovenaan 




Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)