mensen van de weg Q&A




Mensen van de weg


Heb je dit al gelezen?  

Misschien heb je er nog geen beslissing over genomen. 


Teveel aarzelingen.

Her en der ook nog een vraag.

Hieronder vind je wat kwesties op een rijtje.
Misschien helpt het je nog een beter idee te vormen van de cursus

en mogelijk trekt het je over de streep.


Zit jouw kwestie er niet bij?
Laat het me dan weten!

De tekst hieronder vind je terug op de site van  Lazarus


Mensen van de weg, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Mensen van de weg is een gezamenlijke zoektocht naar Jezus’ levensweg.

Je begint telkens met een levensvraag: hoe ga ik om met stress, hoe maak ik mijn omgeving mooier, welke contact ga ik wel of niet aan, wat is de waarde van mijn leven?

In Mensen van de weg onderzoek je samen hoe Jezus met deze vragen omging. Je onderzoekt wat Jezus dreef en dan komt vanzelf de vraag op of zijn weg begaanbaar is voor jou.


Waarom die naam Mensen van de weg? 

De eerste volgelingen van Jezus noemden zich niet ‘christenen’ of ‘gelovigen’, maar ‘mensen van de weg’. Jezus was namelijk een bepaalde weg gegaan en die wilden zij ook gaan.



Nóg een cursus over het geloof? Wat is er zo nieuw aan Mensen van de weg?

Je leert er niet zozeer ideeën, er worden geen dogma’s overgedragen, maar je maakt een gezamenlijke zoektocht naar een belangrijke levensweg. Niemand zendt en heeft de ‘beste’ mening: iedereen doet gelijkwaardig mee. Het gaat er uiteindelijk om hoe jij je verhoudt tot Jezus’ levensweg.



Waarom alleen Jezus’ levensweg? Is dat niet heel beperkt?

Op deze manier geef je Jezus’ weg echt de aandacht die het verdient: hij is de bekendste persoon die ooit geleefd heeft en telt wereldwijd de meeste ‘fans’. Genoeg reden om, als je je toch eens spiegelt aan iemands leven, dan dat leven te kiezen.



Wil Mensen van de weg niet gewoon bekeren? Dat is toch drammerig en ouderwets?

Nee, Mensen van de weg wil nadrukkelijk niet bekeren. Het doel is dat iedereen zich spiegelt aan Jezus’ levensweg. Dat is het. Er wordt niet voorgeschreven wat je daarmee zou ‘moeten’, sterker nog, je ‘hoeft’ er niets mee.



Ik ben atheïst, kan ik meedoen?

Ja!



Ik ben al mijn leven lang kerkelijk christen, kan ik meedoen?

Vanzelfsprekend. Iedereen kan groeien. En let maar op, wees niet verbaasd als je juist veel leert van iemand die niet gelooft. 

Wat kost het? 
€5 voor het boekje dat je op de eerste avond van ons krijgt,

Andere concrete gegevens vind je via de link hierboven.  

Welkom!!  


Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)