Wat is de mooiste dag van je leven?



Die vraag werd gesteld aan een groep mensen
die best een rugzak hebben in het leven.

Er viel even een stilte.
Toen zei een vrouw:
'de beste dag was de dag dat ik besloot geboren te worden.
Ik wilde zó graag geboren worden.'

Het raakte me diep.
Want de rest van haar leven symboliseerde ze met donkere, gesloten cirkels.
Pas in de laatste jaren kwam er weer kleur in haar leven, zei ze.
Rood.
Oranje.
Geel.

'Is dat geel hetzelfde als het goud?' vroeg ik.
Ze reageerde verrast en dacht even dat ik helderziende was.
Het klopte.
Pas nu, ruim 60 jaar na haar 'besluit' geboren te worden,
kwam de vreugde van dat besluit
tot zijn recht.

Het verdriet was niet weg.
De wonden waren er nog.
En toch waren het zwart en grijs verdwenen.
Zelfs haar jas was prachtig, warm rood.

Het is alweer een tijdje later, nu.

Maar dat moment leeft nog in mij.
Hoe kan je het leven goed en rijk noemen, terwijl je zoveel ontnomen is?

Kan je in je leven overvloed ervaren,
ook als er verdriet is,
of als de rekening niet rijk gevuld is?
Wat is dan die overvloed?

Zou je samen daarnaar willen zoeken?

Geef je dan op voor drie avonden in de veertigdagentijd
rondom het boekje 'Overvloed' van Mirjam van der Vegt.

In het boekje deelt ze 12 aspecten van overvloed.   Bijbelse gedachten en praktische oefeningen wisselen elkaar af.

Kosten( incl boekje):  €10, te voldoen bij de eerste bijeenkomst.  Daarna ontvangt u van ons het boekje
Data: 12 maart, 2 april, 16 april,  19.30-21 uur  Emmauskerk, Merelplein 2, Nieuwegein

De avonden staan onder mijn leiding

Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)