Mijn naam

Mijn naam

Ik doe mee aan een zeven dagen challenge.
Niemand noemt het zo, hoor.
Maar toch: ik doe zeven dagen, met honderden anderen, dezelfde dagopening.
Meteen nadat de wekker is gegaan,
of, in mijn geval, de kat me heeft wakker gemaakt, pak ik mijn  ipad.
Ik start het geluidsfragment dat de avond ervoor naar me is gestuurd
en ga beginnen.

Ik voel mijn lichaam.
Ik word wakker.
Ik volg mijn adem.
In, tel rust, uit, tel rust...
Dan zeg ik mijn naam, mijn eigen voornaam, van binnen.
Ik luister naar het noemen van mijn naam.
En ben telkens verbaasd:
ik word geroepen!
Nog voordat anderen mijn pad kruisen
(goed, op de kat na),
nog voordat ik mijn mijn to-do lijstjes herinner
en weer weet heb met wie ik deze dag ga praten en werken,
is er mijn naam,

What's in a name?
Ik ben....  in mijn naam.
Mijn wezen...  in mijn naam.
Mijn bestemming..... in mijn naam.
Liefde....  in mijn naam.

Het maakt alles anders.
De dag komt niet naar mij toe.
Ik ga naar de dag.
Ik in al mijn laagjes.... in al mijn kwetsbaarheden...  met al mijn mogelijkheden.
Dat schenkt diepe voldoening.

Probeer het eens.
Ga zitten.
Word stil.
Volg je adem.
Noem je naam
en luister...

het leven verandert!

Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)