kaart gemaakt

Vakantietijd.  

Ik deed wat ontspannen dingen: schilderen, fotograferen, haken. wandelen, rusten, bezinnen. Het hoefde allemaal tot niets te leiden. Er hoefde geen product uit te komen waar ik iets mee moest.

Op de laatste donderdag van mijn vakantie deed ik een workshop creatief schrijven bij  Christine de vries.  We zaten in een prachtige remonstrantse (schuil)kerk in het centrum van Alkmaar. Poëzie was het uitgangspunt voor die ochtend. We lazen een gedicht en schreven erover. We schreven een tekst en maakten er een gedicht van.

De laatste opdracht was een luisteropdracht.  Het was een lied van Stef Bos: de taal van mijn hart.

Daarna lazen we de tekst. En toen luidde de opdracht naar aanleiding hiervan een gedicht te maken. Je mocht zelf de vorm kiezen.

Twintig minuten later las ik mijn tekst aan mijn buurvrouw Iris Depassé (die ik verder niet kende) voor.  Ze was ontroerd. Maar er was geen gelegenheid om dat verder uit te wisselen.

Na afloop vroeg ze nog een keer om het gedicht. Weer was ze ontroerd. We gingen uit elkaar met de belofte dat ik haar het gedicht zou sturen als cadeau.

Maar het werd veel meer.
In het weekend daarna werden de woorden naast een schilderij van haar hand gezet.
En we maakten er een kaart van.


Deze. 



Ik ben nog steeds verbaasd. 20 minuten, hatseflats een gedicht en ...    een kaart!  Hoe kan dat nu? Onze workshopbegeleidster Christine zei:  'Een prachtig voorbeeld van wat er gebeurt als we ruimte maken voor de Geest door er niet te veel mee bemoeien (maar juist in een speelse en vrolijke stemming te blijven), want dan raken we moeiteloos de kern!'

De kaart mag de wereld in. Hij is op A5 gemaakt. De achterkant is blanco.  

Hij is bij me te koop voor 2,50 Euro per stuk  incl enveloppe.  Laat het me weten als je interesse hebt.  






Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)