zeven gezichten van Jezus op weg naar Pasen (6)



Het is de Goede Week. De week van de Maaltijd, het Kruis en de Verrijzenis van Jezus. In de Godly Play- vertelmethode worden in die aanloop verhalen verteld waarin Jezus zijn gezicht toont, Laten we er elke dag eentje lezen. En ons verwonderen.




Die nacht was iedereen in de war. De volgende dag, vrijdag, in de ochtend werd Jezus meegenomen naar een plaats buiten de stad. Daar werd Hij gekruisigd.

Die middag stierf Jezus. De lucht werd donker.Zijn vrienden namen zijn lichaam van het kruis en legden het in een graf. Ze rolden een grote steen voor de opening van het graf. De steen was de deur waarmee ze het graf dicht deden.

Verwonderingsvragen
ik vraag me af....... waarom Jezus ter dood veroordeeld werd
ik vraag me af.....  waarom we deze vrijdag GOEDE vrijdag noemen
ik vraag me af...    wat jij tegen Jezus aan het kruis zou zeggen
Ik vraag me af...   waarom het kruis zo'n belangrijk teken voor ons is.


Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)