zeven gezichten van Jezus op weg naar Pasen (4)

Het is de Goede Week. De week van de Maaltijd, het Kruis en de Verrijzenis van Jezus. In de Godly Play- vertelmethode worden in die aanloop verhalen verteld waarin Jezus zijn gezicht toont, Laten we er elke dag eentje lezen. En ons verwonderen.





Jezus kwam de Jordaan over en ging aan het werk. Maar wat was zijn werk?  
Zijn werk was dichtbij mensen te zijn, heel in het bijzonder bij mensen bij wie niemand in de buurt wilde zijn.

Zie je? Hij is dichtbij deze blinde man gekomen. 
Hij is zo dichtbij dat hij zijn blinde ogen met zijn handen heeft aangeraakt. 

Wanneer Jezus dichtbij mensen kwam, veranderden ze. 
Ze konden dingen zien die ze daarvoor nooit konden zien. 
Ze konden dingen doen die ze daarvoor nooit hadden gekund. Ze werden beter.

Jezus’ werk was ook de mensen iets te leren. Hij vertelde vaak parabels. 
Op een dag wist hij dat hij zelf een parabel moest worden. 
Hij ging op naar Jeruzalem voor de laatste keer.

Verwonderen
Ik vraag me af... hoe het zal zijn als je niets kan zien
Ik vraag me af..  hoe het zal zijn als plotseling wel kan zien
Ik vraag me af..  hoe de blinde man zich voelde toen Jezus Hem aanraakte
Ik vraag me af...  welk verhaal van Jezus jij het mooiste vindt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)