zeven gezichten van Jezus op weg naar Pasen (3)

Het is de Goede Week. De week van de Maaltijd, het Kruis en de Verrijzenis van Jezus. In de Godly Play- vertelmethode worden in die aanloop verhalen verteld waarin Jezus zijn gezicht toont, Laten we er elke dag eentje lezen. En ons verwonderen.





Jezus ging de woestijn in om nog meer te ontdekken van wie Hij was en wat zijn werk zou gaan worden. Hij bleef daar 40 dagen en 40 nachten. 
Er was daar weinig eten en drinken.
Op een dag hoorde Hij een stem die zei:
‘maak van deze stenen toch brood, zodat je wat te eten hebt.’
Jezus zei: ‘nee! Om werkelijk mens te worden hebben we meer nodig dan brood alleen.’
Plotseling leek het alsof Jezus op het dak van de grote tempel in Jeruzalem stond.  Weer was er die stem: 'als je werkelijk de zoon van God bent, spring dan van dit dak af. Laten we zien of  God echt zijn engelen zal sturen 
die je zullen opvangen voordat je op de grond valt. ’
Jezus zei: ‘Nee. We hoeven God niet op de proef te stellen.'
Toen leek het of Jezus alle koninkrijken van de wereld kon zien. 
Weer kwam de stem:'
 'als je mij volgt, maak ik je de koning van al deze koninkrijken.
Jezus zei: ‘Nee. Ik zal een koning zijn, maar niet zo eentje.'
De stem ging bij hem weg. Er kwamen engelen die voor hem zorgden.

Jezus ging weg, stak de Jordaan weer over en ging naar de dorpen om zijn werk te gaan doen.

Verwonderen
Ik vraag me af...  hoe het zou zijn zolang alleen in de woestijn te zijn.
Ik vraag me af .... waar God en Jezus het samen over hadden in de woestijn
Ik vraag me af/... hoe Jezus zich voelde als die stem tegen Hem sprak
Ik vraag me af... of Jezus het moeilijk vond nee te zeggen

Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)