zeven gezichten van Jezus op weg naar Pasen (2)

De Goede Week is begonnen. De week van de Maaltijd, het Kruis en de Verrijzenis van Jezus. In de Godly Play- vertelmethode worden in die aanloop verhalen verteld waarin Jezus zijn gezicht toont, Laten we er elke dag eentje lezen. En ons verwonderen.





De jongen Jezus werd een man. Toen Jezus ongeveer 30 jaar was, ging hij naar de rivier de Jordaan waar zijn neef Johannes mensen doopte.

Jezus waadde door het water totdat Hij voor Johannes stond.
Hij zei: 'doop me' .
Johannes keek naar Jezus alsof hij hem voor de eerste keer zag. 
Plotseling wist hij wie Hij was. 
Hij zei:  ‘o, jij bent de Messias. Op jou hebben we gewacht. Jij moet mij dopen!’
‘Nee', zei Jezus, 'er staat geschreven dat jij voor me uit zou gaan en de weg zou bereiden. Dus doop mij!'

Jezus daalde af in het donker en de chaos van het water. 
Toen Johannes hem overeind hielp het licht in, 
zeiden mensen dat er een duif uit de hemel neerdaalde
en dicht bij hem kwam. Er waren ook mensen die zeiden 
dat ze een stem uit de hemel hoorden die zei: 
'dit is mijn geliefde zoon in wie ik vreugde vind',

Nadat hij was gedoopt,  stak Jezus de Jordaan over

en ging de woestijn in om te ontdekken wie hij werkelijk was 
en welk werk hij moest gaan doen

Verwonderen
Ik vraag me af .....waarom Jezus door Johannes gedoopt wilde worden.
Ik vraag me af....  wat Johannes dacht toen Jezus hem vroeg Hem te dopen.
Ik vraag me af..  of Jezus zich bijzonder voelde toen Hij de stem uit de hemel hoorde
Ik vraag me af..  waar jij (en Ik) zou zijn in dit verhaal. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)