zeven gezichten van Jezus op weg naar Pasen

De vastentijd wordt de Goede Week. De week van de Maaltijd, het Kruis en de Verrijzenis van Jezus. In de Godly Play- vertelmethode worden in die aanloop verhalen verteld waarin Jezus zijn gezicht toont, Laten we er elke dag eentje lezen. En ons verwonderen.



Helemaal in het begin werd de baby geboren. 
God koos Maria uit om de moeder van God te worden. 
Luister goed! Luister naar deze woorden: 
God koos Maria uit om de moeder van God te worden. 
En het Woord van God werd geboren in een woordeloos kind.

Toen de baby opkeek naar het gezicht van  zijn moeder Maria, 
zag hij al het kruis in haar gezicht. 
En toen hij opkeek naar het gezicht van zijn vader Jozef, was daar ook het kruis.
  
Moeder Maria en vader Jozef hielden de baby dichtbij zich. 
Ze hielden de baby warm. 
Ze gaven de baby alles wat het nodig had om te groeien. 
En de baby begon te groeien.

Verwonderen
ik vraag me af...  met wie voel jij je het meest verbonden?
ik vraag me af...   wie is het belangrijkste in dit verhaal?
ik vraag me af.... kunnen we iets of iemand uit het verhaal weglaten zonder dat het verhaal verandert? (kan God uit het verhaal en gaat het verhaal dan gewoon verder? En wat te denken van Jozef? Kan hij uit het verhaal en gaat het verhaal dan gewoon verder?)   


Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)