boek te koop


Wil je een boek schrijven? Doe het. Begin vandaag nog.  Dat is mijn oprecht advies. Het is leuker dan jarig zijn. Veel leuker.
De geschiedenis van mijn boek begon bij de jaarwisseling van 2016-2017.
De Hema bood aan om van je Facebookberichten van het jaar dat bijna afgelopen was, een fotoboek te maken.
Dat leek me leuk.  Je kon niet veel kiezen.  Het was alle teksten of geen teksten. Alle plaatjes of geen enkel plaatje. Alle video's  of geen video. Maar ik kreeg een idee toen ik met dat boek in handen stond.
Misschien kon ik van de  beste teksten die ik op Facebook publiceerde wel een mooi cadeauboekje maken.
Ik kwam bij Boekengilde terecht. Ze lieten me soorten papier zien. Ik mocht kiezen. Ze gaven de mogelijk het verschil te zien tussen matte en glanzende foto's en ik kon kiezen. Ze zetten alle (hoop ik) punten en komma's op de goede plek. Ze confronteerden me met inconsequenties in woordkeus en stijl en weer mocht ik kiezen.
Zeven versies gingen er op en neer. Toen ontving ik mijn eerste proefprint. In een mooie, roze bubbeltjesenveloppe. Er kwam nog een tweede. En nu is er het boekje zelf.
Afgelopen zaterdag hield ik het ten doop bij boekhandel Logica in IJsselstein. Er kwamen veel mensen voor.


.

Alle teksten hebben een datum. Samen met de foto's leiden ze je als lezer door de gang van de seizoenen heen. Ik vertel wat me geraakt heeft in die ontmoeting. Wat ik geprobeerd heb te doen (en wat niet altijd lukt). Ik vertel hoe ik verrast wordt door het geloof en de diepgang van mensen op mijn pad. Of van kinderen die onwetend de grootste wijsheid delen.
Ik hoop dat je als lezer gevoel krijgt voor de laagjes die in het gewone leven te vinden zijn. Zelfs al is het leven saai, er is meer te zien dan in eerste instantie lijkt. Zelfs al is het leven beperkt en zitten verre reizen en spectaculaire ervaringen er niet (meer) in, dan nog kan het Leven je verrassen in je eigen kamer, op die paar vierkante meter waar het leven zich nu afspeelt.




Ik ben blij dat het boekje er is. En ik hoop dat jij er ook blij mee bent.

Het boekje is bij boekhandel Logica in IJsselstein te koop. Elke andere boekhandel kan het via Centraal Boekhuis bestellen.
Maar het is ook bij mijzelf verkrijgbaar, Bericht me op mar.korenromp@outlook.com

Het kost 12,50 Euro. Daar komen verzendkosten bij. Voor één exemplaar in een enveloppe via gewone post is dat 3,47 Euro.

Reacties

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)