breek jij je hoofd ook over de zomervakantie?


Breek jij je hoofd ook over de zomervakantie?
Thuisblijven? Weggaan?
Auto? Vliegtuig?
Wat zijn de beperkingen? Wat is open? Wat is dicht?
Met hoeveel mensen mag je samen zijn?
Hoe weet ik of Corona daar weer opspeelt?

Iemand zei: 'ik ben al moe bij het idee nu op reis te moeten!
Maar ik kan ook niet drie weken thuisblijven met de kinderen.'
Een ander zei: 'de spontaniteit van vakantie is wel weg
als je voor alles een tijdsslot hebt waar je aan gebonden bent.'

Overal ongemak
Wat je ook doet,
hoeveel of hoe weinig  risico je ook neemt,
hoeveel of hoe weinig je ook kan kiezen,
het zal een zomer zijn met ongemak.
Overal zal 'het spook' nog rondwaren.
Niemand weet of deze tijd een weg naar vrijheid is
of slechts een pauze voor een tweede golf.

Ik heb mijn hoofd er ook over gebroken,
mijn verzekering ook nagekeken.
Maar dit soort ongemak los je niet op
met een keuze die de grenzen opzoekt,
noch met een keuze die misschien te voorzichtig is.
Het ongemak los je op door een reis te maken in je.

Aanbod
Daarom heb ik een spirituele oefening voor je bedacht
die je deze zomer kan doen, waar je ook bent.
In die oefening put je uit je herinnering drie onvergetelijke plekken
en ga je op een creatieve manier op zoek
naar de rijkdom die deze plek in je leven heeft gebracht.

De oefening staat beschreven in een e-boekje.
In 4 stappen leid ik je er door heen.

Wat de oogst precies is, weet ik natuurlijk ook niet.
Maar aandacht schenken aan je ervaringen doet wonderen!
Je kan iets zien wat je nog nooit hebt gezien.
Je herinneringen verbinden je weer met de rijkdom die je al gezien hebt.
Creatief aan het werk zijn, is altijd vervullend, als je jezelf toestaat dat het niet perfect hoeft..
En mediteren brengt je geest tot rust.

Zo hoop ik dat de zomer toch overvloedig, rijk en vervullend voor je zal zijn.
Zoals een zomer moet zijn.
En kán zijn: zelfs gewoon in de achtertuin,
Zelfs nu je geboekte droomreis niet door gaat.

Vraag het boekje aan!
Wil je die reis naar binnen maken?
Meld je aan op mar.korenromp@outlook.com en ik stuur je het e-boek toe.
Er zijn geen kosten aan verbonden.
Mocht je toch iets willen geven, dan vind je achterin het boekje een manier om dat te doen.

Dit bericht mag natuurlijk gedeeld. Laat andere geïnteresseerden het e-boek ook via mij opvragen.

Extra
Ik zal in de maand augustus een paar keer een Zoom meeting aanbieden voor wie wat extra inspiratie wil, vragen heeft of gewoon andere reisgenoten wil ontmoeten.
Houd de berichtgeving in de gaten!

Fijne zomer!!



Reacties

  1. Mooi... Ik doe mee en heb het getipt aan een aantal vrienden van me.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

trage vragen

Op reis met de Drie Koningen, 12 heilige nachten

labyrint 10 (van de 12): Maria labyrint in Wernhout (NB)